Foredrag

Mænd & Biler

Hvad siger du med dit bilvalg, og hvad siger din bil om dig? Med udgangspunkt i – lad mig sige det ligeud – bestselleren Mænd & Biler taler jeg om biler og identitet. Hvorfor er biler så vigtige for mænd – og hvordan er det med kvinder og biler? Undervejs kommer vi godt rundt i biltyper og diverse bilmærker. Et meget underholdende foredrag, som du ikke behøver at være bilentusiast for at nikke genkendende til. Kan tilpasses til særlige bilmærker eller kundegrupper.

Fang tidsånden

Trends er ikke kun for trendy typer. De optager og påvirker os alle sammen – og de skifter med tiden. Så hvad er det for nogle trends, der optager os lige nu? Hvad er det for nogle værdier, der driver os – og hvor driver de os hen? Et underholdende og inspirerende foredrag om Danmark og danskerne, som landet ligger her og nu. Samt et bud på hvad fremtiden bringer. Foredraget henvender sig til virksomheder, organisationer og alle andre, der vil inspireres, motiveres eller bare have en opdatering aktuelle tendenser. Kan tilpasse specifikke brancher og kundegrupper.

Gråt hår og smilerynker

Livet begynder ved 50 år – eller også er det bare deromkring, at vi for alvor indser, at vi skal til at leve det. Kald det panik eller midtlivskrise, jeg kalder det nu-skal-det-være-alderen og hylder både tvivl og desperation, hvis det kan få folk til at leve lidt mere.

Som opmuntring har vi den nye generation, der er fyldt 60 år. Undersøgelser viser, at det er de gladeste danskere overhovedet. De rejser, de dater, de handler på nettet og de lapper alle former for kultur i sig. Glæd dig til et liv med gråt hår og smilerynker, når jeg tegner et portræt af generationerne, der nægter at blive gamle. Fra panikalderen til nu-skal det-være-alderen.

Al (af)magt til forbrugerne

Et foredrag henvendt til detailhandlere, servicefag og andre organisationer, der dagligt har med de danske forbrugere at gøre. Hvordan kan det være, at verdens lykkeligste folk ofte er sure, når man møder dem i hverdagen? Og hvor går kunderne hen, når de ikke går i butikker?

Jeg  tager pulsen på den danske forbruger i dag og kommer med mit personlige bud på, hvordan du kan gøre dine kunder glade igen. Endelig giver jeg mit bud på, hvilke værdier fremtidens handel og service skal bygges på. Foredraget kan tilpasses specifikke brancher og kundegrupper.

Skræddersyede oplæg

Foruden mine standardforedrag holder jeg mange skræddersyede oplæg om specifikke brancher og temaer. Her plejer jeg gerne at sige, at jeg ikke kan lære en optiker noget om briller. Jeg kender ikke dine stamkunder bedre end du selv gør – men jeg kender dem måske på en anden måde. Jeg kender dem som typer og som danskere. Jeg ved, hvad der rører sig og ser, hvordan det afspejler sig på vores adfærd. Det er min oplevelse, at den vinkel næsten altid kan kaste et nyt, underholdende lys over et tema og måske endda føre til nogle konkrete råd. Ikke fra en branche-ekspert, men netop fra en, der står lidt udenfor og kan se tingene fra oven. I modsat fald er jeg god til at sige nej tak på forhånd.